26 de desembre del 2008

Que està passant?


Cada cop sentim per les noticies, i en boca dels polítics que hem de ser ecologistes, que hem de fer servir el transport públic per anar a la feina, a portar la canalla al col•legi, a teatre, a cine, etc, però millor sempre amb el transport públic i sense tenir d’utilitzar el vehicle propi.
Però sorpresa, el transport públic on es? Pocs destins, poques combinacions i pésims horaris.
Et trobes com nosaltres, vivint a Vilafranca del Penedès, que tens un transport públic amb mancances, amb constants retards, i amb un ventall horari de pena. Per exemple, si vols anar a veure una obra de teatre a Barcelona, és totalment impossible, ja que si aquesta es el vespre-nit, ja no tens tren per tornar. I que dir dels dies festius, trens cada hora, bufff, això si que es freqüència horaria de viatges.
I una altre de les bones, ara fa pocs dies, amb total llibertat i tranquil•litat, per no dir amb una cara que se la trepitgen, comuniquen que el transport de rodalies s’encarirà un 6%. I aquest cop no tenen l’excusa de l’IPC, que sols hi ha una previsió d’augment del 2 %.
Torno a dir, que està passant? Quan algú donarà un cop de puny a la taula i dirà que ja n’hi ha prou. Que ja estem cansats de pagar i no rebre res a canvi. O només ens n’adonarem quan la cosa ja no tingui remei.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Bé amics, un altre interessant tema el que treu damunt la taula l'amic tortmiator.
és un tema que no és nou, ni fàcil d'abordar, ni fàcil de ressoldre.
- No és nou perquè l'Estat Espanyol té un deute històric amb el ferrocarril, i en general amb el desenvolupament del territori. Agreujat per unes classes dirigents i uns lobbies caciquils, i que només han mirat pels seus interessos: una part de la burguesia, una part de l'església, gran part de l'estament militar i la banca privada.
- No és fàcil de tractar perquè no hiha un sol culpable ni un sol problema on concentrar les solucions.
Cal tenir en compta molts factors, fins i tot de polítics: surten a la palestra paraules com TGV-ETA dels 80s, AVE socialista del 92, AVE del PP i patata calenta AVE ZP, rodalies, Abertis-La Caixa, transport per carretera, amplada europea vs espanyola (Rússia pre revolucionària), Avelàndia: Alejandro Agag, Espe Aguirre,Desarrollisme dels 60s, 70s i 80s, concentració de la riquessa, concepció radial de renfe, societat europea vs estatal, ...
- No té fàcil solució des del moment que no som una societat que mai ha apostat pel tren, ni per rodalies ni per llargues distàncies, entre d'altres coses.

Ara bé Tort et diré que trobo intolerable que et queixis perquè rodalies incrementi els preus un 6% quan no dediquis un espai del blogg a les pujades que realment ens tenen a tots collats: energia (amb el petroli i el gas i l'electricitat al capdavant), hipoteques i especulació de l'espai, especulació i concentraciódels mitjans de producció i productes agraris, i EL DINER NEGRE I L'ABÚS PER PART DE MOLTS (espanyols i catalans, imigrants i no imigrants, ...) DELS DINErS PÚBLICS: SALUT, SERVEIS SOCIALS, ETC...

Si viatgem una mica veurem que el preu de TMB, FGC i renfe rodalies no és ni molt menys car, ...QUANTA GENT NO PAGA???? A DIARI HO VEIG I EM BARALLO...HO FEU VOSALTRES?
Amb el que es paga de bitllet no es paga el 100% això no cal ser un crack per deduir-lo...altra cosa és: s'han fet bé les coses:
jo tinc clar que el període de la Carme Sala Sí, ....quan es va entrar amb la tonteria de l'AVE NO,,,llavors rodalies va quedar desamparat....i així han anat petant les coses:
Feia anys que no veia el manteniment que s'està fent ara a la línia C4: vies, vorals, estacions, senyalitzacions....però encara tenim frequències insuficients i sobretot molt de fill de puta que no paga, que malmet el poc que tenim, i trens molt bons però vells,sovint que venen de rodalies Madrid...però això és altra història
salut i el tren sempre!!!que es pugui.

Anònim ha dit...

Interessant... com començar a posar llenya al foc?
A veure si ho fem per punts quedarà més clar i faré la valoració global de la situació.
-primer de tot, hem de tenir clar que els transports públics, són PÚBLICS i tenen l'obligació de donar servei; NO, de ser rendibles; per tant estic en contra de la pujada de preus per sobre de l'IPC. I més quan de servei, res de res. Primer servei i després ja s'apujarà el preu, però mai al revés.
-que ara s'estiguin fent inversions, no és per lloar, ja que s'han passat mitja vida vivint de renda; típic de les persones avares (països centralistes). No hem de ser mitges tites i lloar el que fan quan és la seva OBLIGACIÓ, i tenim un gran decalaix a recuperar.
Si s'en han fotut el sopar, ara que ens dones les molletes, no hem d'estar contents; hem de demanar doble ració per recuperar el perdut.
-Barallar-se????! Ja hi tornem a ser. Què us penseu que fent això es pot salvar el païs? el que cal és que qui n'és responsable s'en preocupi; i jo com usuari no en sóc responsable. Em nego a barallar-me. D'igual forma aquests que no paguen se'ls hauria d'amonestar, i per això hauria d'haver-hi la autoritat competent amb les atribucions necessàries per posar remei; però jo no penso moure un dit i jugar-me una ganivetada.

Ho sento, m'he enrotllat!

Anònim ha dit...

No t'has enrollat gens amic Ferkaly, ha quedat tot ben argumentat.
La nostra societat té molts problemes, però un d'ells és que no sap ponderar, és a dir, donar importància que es mereixen les coses.
Només en centraré en el tema que ens afecta:
- El preu del bitllet de TMB, FGC o Renfe Rodalies no refrecteix el cost real del servei, t'agradi o no paguem molt molt menys del que tocaria: viatja una mica i ho podràs comprovar.
- El servi públic ha d'estar ben gestionat..si tot i això té pèrdues no passa res, per això és públic: busca el benefici social i no econòmic sol...això és el que jo penso.
- Madrid està a 600 km de Barcelona: el període de la Mercè SAla al front de Renfe va ser fructífer i va avançar rodalies 20 anys d'enrereriment que tenia: no sé si recordes com era tot abans de 1990-1992???? a metro, rodalies renfe i FGC.
Després no s'ha fet la inversió que tocava: perquè? perquè Madrid està abans que nosaltres això està clar i pq s'havia d0invertir en una cosa que, fent un símil: un currela que cobra 1000 Eur/mes es compra un lamborginni i l'ha de mantenir: això és per mi AVE: no hi havia diners per res més i aixì van quedar les infraestructures: perquè els trens Alston (MTM), CAF de renfe rodalies fabricats entre 1990-2000 són molt molt bons, ben dissenyats i ben actuals....però sense bones vies, catenàries, estacions, controls....
- TEma no barallar-te: estàs al teu dret: no protestar està al dret de qualsevol: tant de bó, mai t'hagis de lamentar que li passi algo a algun familiar teu i la gent que passi pel costat senzillament "no vagi amb ells": un robatori, una agressió física o verbal als teus pares al metro perquè es creuin amb un grup de latin kings, de skins, de garrulos o el que sigui.
Altra cosa és que cal fer ma dura amb qui ataqui el que és de tots: massa policia per controlar els que cremen containers a Euskadi i poca pels que ho fan cada dia o cada cap de setmana a qualsevol poble o ciutat de Catalunya.
- Finalment: fes un balanç i mira en què ens gastem el que gastem cada mes.....i mira què et suposa que pugi per sobre IPC rodalies i què que pugi 5 centims el gasoil, o el gas, o euribor, o la llum, o les comissions mils que hi han, ....
salut
escudé

Pep i Nuria ha dit...

Perdona que discrepi Escude, el Ferran te tota la raó. En primer lloc, sempre ha de primar el servei, ja que com a funció publica que te ha de donar un servei i millor aquest que sigui bó. Pel que dius que hauriem de pagar més, res més en contra, Renfe va guanyar 5, he dit 5 vegades més el 2007 en relació al 2006, amb un resultat de 20,44 millons d'euros. Si realment encara hem de pagar més, i tenir un benefici més elevat, i mantenir el péssim servei actual, es que algo falla.

Anònim ha dit...

Hola
Estem centrant el tema en renfe perquè era el que havíeu destacat aquest cop, però es podria (i seria un no acabar) ampliar en analitzar tots els pilars públics en els que es basa l'anomenat estat del benestar.
La Cosa pública, La res pública de Plató, és cosa delicada: tothom tenim dret a fer-la servir i tothom tenim l'0bligació de tenir cura d'ella. Però en la pràctica, i massa sovint per desgràcia, ni els dirigents, ni els gestors, ni el personal públic, ni l'usuari fan tot el que caldria fer, al contrari la va servir en benefici dels seus propis interessos.

En el moment que el diner negre o B o com li volgueu dir és el que és en aquest cony d'estat: es parla del 20% del PIB...sabeu què vol dir això? (això en els països que es fiquem sempre per comparar no passa senyors, ni a Alemanya, ni Suècia, ni Dinamarca...que no enyors que no)...des del més petit de les persones que es fan o restauren una vivenda, fins el més gran dels terratinents o gestor de gran constructora .....tothom hi treu cullerada......amb aquests diners al servei de tots i totes us asseguro que, amb bona gestió i ganes de treballar per part de tots: no només faig renfe eficient i rentable sino moltes coses més...però estaríeu dispossats tots vosaltres a això? jo us dic que no, perquè sempre direu: sí però sino ho faig jo ho farà l'altra....la cançó de sempre!
...per ja no preguntar al que té accés il.limitat al diner negre: ja sigui en m.primera, en el camp, en la construcció, en els serveis,....

Sisplau ofereix públicament d'on has tret les dades que comentes del balanç de renfe.
A més suposo que saps que, gràcies a la política neoliberal que ha anat arrassant el continent europeu (el de socialitzar les pèrdues i privatitzar els beneficis: d'això els bancs i caixes en saben molt), doncs suposo que saps que renfe ja no és renfe sino: renfe i adif.....poca broma!! a més una cosa és renfe rodalies, altra AVE, altra llarg recorregut etc......
Telefònica, Repsol, Endesa,enatcar, transmediterranea, iberia, aldeasa, ...etc...què malament anavem quan eren públiques oi? com van de bé ara oi? quants beneficis donen a qui tots sabem ara oi?

M'he tornat a enrotllar, però el tema és interessa,...sé que no portarà enlloc però és interesssant.
Tothom hauria de treballar alguna part de la seva vida en una empresa pública, veure que la feina que fa, si la fa bé o malament no li aporta res de benefici directe a priori...llavors tots i totes podríem parlar: en els moments crítics, en les situacions extremes és on s'acaba veient com som realment tots plegats.
és fàcil fer hores i hores i ser eficient quan et va la comissió mensual, perquè l'empresa és teva o perquè el sou et va en això....lo altre ja està parlat i expossat.
L'importnat és que tothom pugui manifestar els seus arguments.
salut
escudé