10 d’octubre del 2008

Els pilars de la Terra



Titol: Els pilars de la Terra


Editorial: Edicions 62


Escriptor: Ken Follett


Pàgines: 1.371



Ja fa dies que vaig començar a llegir-lo, poder perquè m’ha faltat temps o perquè soc més lent que una tortuga llegint, però ha valgut la pena. No crec que pugui aportar res més sobre aquest llibre que ja no s’hagi dit, llibre “best seller” de l’escriptor Ken Follett.
Aquest llibre es desenvolupa la historia a l’ Anglaterra de l’Edat Mitjana, en el segle XII, en una ciutat Kingsbridge i gira entorn de la construcció d’una catedral primerament romànica i ha posterior gòtica.
S’ha de dir, que a mi hem va enganxar i agradar molt la novel·la, al igual que molts milers de persones en el món, però per Internet llegeixes moltes critiques sobre aquesta novel·la de senyor Follett, on es diu que l’entorn medieval que recrea la novel·la es totalment irreal, i que l’argument es molt simple, al igual que molt previsible, però tot hi així a mi m’ha agradat.
La historia tal com ja he comentat gira entorn a la construcció d’una catedral, i on un mestre constructor “paleta” somia en fer una gran catedral, i desprès de passar penúries i gana, se li presenta la oportunitat a la ciutat de Kingsbridge.
A partir d’aquest moment passen diferents histories, on hi intervenen diferents personatges, el prior Philip, persona totalment entregada al culte del senyor i gran gestor del seu priorat “monestir”, Jack el fill adoptiu de Tom, el qual desprès de diversos infortunis viatge per França i Espanya, fent la ruta de Santiago de Compostela, i on aprèn i veu que es poden fer catedrals diferents a les romàniques i més vistoses, les tàctiques del compte William per tal de tenir més poder, i altres.
La novel·la barreja fets històrics de l’Anglaterra del S. XII, on hi es present la guerra civil, i tocs aportats pel mateix escriptor ficticis.
En fi si busqueu opinions, aquesta serà una més dels milers que hi deuen haver, per tan la meva opinió del llibre deixant de banda si es o no històrica o totalment ficció, si es previsible o no, a mi tal com ja he dit m’ha agradat molt i la recomano a tothom, sempre hi quant tinguin una mica de força als braços, ja que les 1.371 pagines pesen lo seu.


PUNTUACIÓ: 4,75 / 5

2 comentaris:

Anna Cèlia ha dit...

Avui l'he anat a comprar, ja tinc ganes de començar a llegir.

Anna Cèlia.

Anònim ha dit...

Eps! La novel.la que m'ha arribat més, passats els 18. És un totxo que et manté enganxat en el seu desenvolupament; i si bé, pot ser massa previsible o senzilla segons els seus detractors, jo la vaig gaudir completament, en cadascuna de les seves planes. Molt ben escrita i amb ritme. Per mi, senzillament genial.
A més a més, qualsevol crisi de lectura que puguis tenir durant la lectura, queda oblidada en el final.
He de dir, que un cop llegit el llibre, vaig haver d'estar quasi un any sense llegir-ne cap, ja que la resta em semblaven mitjes tintes.